Uue ettevõtte ülevõtmine- positiivne või negatiivne?
Kui ettevõtte juht pöördub palvega kas võtaksid minu raamatupidamise enda hoida, siis kas kohe vastad jah? Viimaste aastatega olen saanud päris hea kogemuse ettevõtete raamatupidamise ülevõtmise osas ja nende võlust ning valust.
Esimene küsimus on mul alati, et miks? Miks eelmine raamatupidamine ei sobi? Siit saab head infot ja kas tekitab peas edasi küsimusi või mitte. Kui tihti on pöördutud murega, et raamatupidaja ei vasta, ei tee ühte või teist asja ja/ või teeb valesti? Jah, kõik need võivad tõesed olla, kuna raamatupidamine ei ole nii hästi reguleeritud kui võiks ja seepärast võivad seda teha kõik ning julgevad kindlalt väita, et nemad on raamatupidajad. Olen näinud tõeliselt halvasti tehtud raamatupidamist ja tegin terve eelneva töö uuesti, et endal oleks tõeselt võetav info olemas koos ajalooga. Samas on ka kogemus kus kõik on ilusti tehtud ja info arusaadav.
Aga soovitan küsida lisaküsimusi ettevõtte juhi käest, mida täpsemalt on tegemata jäetud ning millised on ettevõtte juhi soovid? Kui eeldatakse, et igapäevaselt on kiire reageerimine, siis ehk ei ole kõige parem valik raamatupidamisteenust osutatav büroo? Alati on mingisugune eeldus olemas koostöö toimimisest.
Kahjuks olen kogenud ka, et raamatupidamist ei olegi võimalik teha kuna pole infot ega dokumente, isegi mitmete e-kirjade saatmise järel ei saa lihtslat vastust. Seega kes võtab vastutuse dokumentide edastamise eest? Ikka ettevõtte juht, kuidas ja mille alusel raamatupidajad peaksid tehinguid vastasel juhul kajastama. Selline kogemus oli siis, kui ettevõtte juht pöördus minu poole murega, et raamatupidamine ei ole teinud, seega kelle otsa vaadata? Kuidas saame teha raamatupidamist kui pole algdokumente? Audiitorid ja maksujuristid vaataksid suurte silmadega otsa ja tekiks kolm suurt küsimärki ning mis arvab sellest raamatupidaja kutse-eetika koodeks?
Seega minu soovitus on, et pöörake tähelepanu kuidas ettevõtte juhid Sinu poole pöörduvad. Kindlasti on olukordi kus raamatupidamine tuleb anda üle kuna ei ole selle haldamiseks enam aega, sest ettevõte on hüppeliselt kasvanud või muudel eraelulistel teemadel, lihtsalt alati on lool kaks poolt.
Aga soovitan küsida lisaküsimusi ettevõtte juhi käest, mida täpsemalt on tegemata jäetud ning millised on ettevõtte juhi soovid? Kui eeldatakse, et igapäevaselt on kiire reageerimine, siis ehk ei ole kõige parem valik raamatupidamisteenust osutatav büroo? Alati on mingisugune eeldus olemas koostöö toimimisest.
Kahjuks olen kogenud ka, et raamatupidamist ei olegi võimalik teha kuna pole infot ega dokumente, isegi mitmete e-kirjade saatmise järel ei saa lihtslat vastust. Seega kes võtab vastutuse dokumentide edastamise eest? Ikka ettevõtte juht, kuidas ja mille alusel raamatupidajad peaksid tehinguid vastasel juhul kajastama. Selline kogemus oli siis, kui ettevõtte juht pöördus minu poole murega, et raamatupidamine ei ole teinud, seega kelle otsa vaadata? Kuidas saame teha raamatupidamist kui pole algdokumente? Audiitorid ja maksujuristid vaataksid suurte silmadega otsa ja tekiks kolm suurt küsimärki ning mis arvab sellest raamatupidaja kutse-eetika koodeks?
Seega minu soovitus on, et pöörake tähelepanu kuidas ettevõtte juhid Sinu poole pöörduvad. Kindlasti on olukordi kus raamatupidamine tuleb anda üle kuna ei ole selle haldamiseks enam aega, sest ettevõte on hüppeliselt kasvanud või muudel eraelulistel teemadel, lihtsalt alati on lool kaks poolt.